تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

ساختار و موارد استفاده از کابل افشان

کابل های کوآکسیالی که در یک غلاف تکی، ترکیب شوند، کابل افشان نامیده می شوند. کابل های کوآکسیال اساسا کابل های الکتریکی ساخته شده از سیم های مسی هستند و به دلیل انعطاف پذیری بالا معروف شده اند. کابل افشان انعطاف پذیر، سناریوی سیم کشی را هم در کاربردهای صنعتی و هم در کاربردهای خانگی، تغییر داده است. از این کابل ها، عمدتا برای سیم کشی داخلی استفاده می کنند و بسیار ایمن هستند. کابل های افشان برای کاربردهای کنترل و انتقال سیگنال نیز مناسب هستند، زیرا ویژگی لغو حالت معمولی دارند. علاوه بر این، دیگر ویژگی های متنوع ایجاد شده در کابل های افشان، تکنولوژی را برای تعداد زیادی از بخش های خانگی و صنعتی، فراهم آورده است. در ادامه به مبحث ساختار و موارد استفاده از کابل افشان نیز می پردازیم:

ویژگی های ساختاری کابل افشان انعطاف پذیر:

در هسته ی این کابل، سیم های مسی مخروطی وجود دارد که به عنوان هادی یا کنداکتور، عمل می کند.
سپس این هسته با عایق PVC پوشانده می شوند.
PVC نیز با یک لایه ی نواری پلی استر، پوشانده شده است.
بعد از آن یک لایه ی مس درو آن قرار گرفته است.
بعد از آن نیز کابل افشان با پوشش بیرونی PVC پوشانده می شود.

کاربرد های کابل های افشان انعطاف پذیر:

کابل افشان انعطاف پذیر، دارای سطح بالایی از ویژگی عایق بودن برای دماهای بالا، هستند. بنابراین برای استفاده در محل هایی که مستعد آتش سوزی باشند، مناسب هستند. این کابل ها برای تجهیزاتی استفاده می شود که ضد آتش بوده و همچنین ابزارهایی که در مناطق با دمای بالا، به کار می روند.
کابل افشان همچنین به عنوان کابل های قدرت در لوازم الکتریکی به طور گسترده ای استفاده می شوند.
این کابل ها برای استفاده در لوازم برقی توان بالا، مانند کوره، تهویه هوا و … کاربرد خوبی دارند.
در واقع از کابل های افشان قدرت برای تامین انرژی الکتریکی در فضای باز ، زیر خاک، درون آب، داخل ساختمان، کانال های کابل کشی، نیروگاه ها، کاربردهای صنعتی، مراکز توزیع و شبکه های مصرف و در جایی که احتمال صدمات مکانیکی به کابل وجود ندارد استفاده می شود و از کابل افشان سبک به عنوان کابل های ورودی و اتصال وسایل برقی ، لوازم منزل و ماشین آلاتی که دو شاخه آنها به طور ثابت به کابل نصب است
Relemac Technologies Pvt. Ltd، در سال 1993 تاسیس شده و یک برند مشهور برای تولید کابل صنعتی در هند، محسوب می شود که تولید کننده ی طیف گسترده ای از کابل های برق شامل سیم PTFE، کابل کنترل، کابل فرمت ترموکوپل، کابل های سیگنال ابزار دقیق، کابل های چند هسته ای، کابل تلفن، کابل های برق XLPE، کابل های کاربردی ویژه و … هستند. همه ی این کابل ها با قیمت بسیار پایین در دسترس هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش انواع سیم و کابل، سیم افشان، کابل افشان و … می توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه ی تماس با ما در ارتباط باشید.

Rate this post
آخرین مقالات