تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

لامپ کم مصرف افرا تاب

شرکت صنایع الکترونیک افراتاب در سال 1377، به منظور تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی تأسیس شده است، و با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا، قدرت خود را در تولید انبوه به اثبات رسانیده است. گروه‌های فنی افراتاب از بین مهندسین دارای خلاقیت استثنایی، مهارت بالا و مصمم به اخذ رضایت مشتری انتخاب شده‌اند.در سال 1377 خط تولید لامپ های کم مصرف یک پارچه در ابعاد کوچک ، با استفاده از تکنولژی SMD آلمان راه اندازی گردید. پیشرفت در صنعت محصولات روشنایی، همواره جزو اهداف شرکت افراتاب بوده است و این روند با تولید لامپ های کم مصرف برای وزارت نیرو، تجهیز و راه اندازی خط دوم و سوم تولید، طراحی و تولید چراغ های پارکی سولار و تولید لامپ و چراغ LED همچنان ادامه دارد.
شرکت افراتاب همگام با تولید محصولات روشنایی ملی، در جهت ارتقاء و بروزرسانی دانش نیز پیشرو بوده است. مطالعه در خصوص قطعات الکترونیکی، به خصوص تکنولوژی LED و پیگیری تغییرات جهانی این تکنولوژی، تجهیز آزمایشگاه های واحد تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت با پیشرفته ترین وسایل اندازه گیری، شرکت در تمامی جلسات تدوین استاندارد و ارائه خدمات طراحی روشنایی به روش علمی، گوشه ای از اقدامات این گروه برای رسیدن به یک مجموعه دانش بنیان بوده است.


تاریخچه لامپ


از زمان طلوع بشریت، مردان سعی در ایجاد نور در تاریکی داشتند و آن ها برای این تلاش مسیری طولانی را طی کردند. اولین چراغ حدود 70000 سال قبل از میلاد اختراع شد. هر چیزی شبیه یک سنگ توخالی، پوسته یا سایر اشیای طبیعی که از خزه یا مواد مشابه آن پر شده بودند و با چربی حیوانات خیس شده و مشتعل می گردیدند. انسان ها با استفاده از سفال های دست ساز، آلاباستر (مرمر، نوعی سنگ گچ متبلور که در مجسمه سازی به کار می رود) و لامپ های فلزی تقلید از اشکال طبیعی را آغاز کردند. بعداً مهارهایی برای کنترل میزان سوزش اضافه شد. تقریباً در قرن هفتم قبل از میلاد، یونانیان شروع به ساخت لامپ های مایل به زرد برای تعویض مشعل دستی کردند. کلمه لامپ از زبان یونانی lampas گرفته شده است و به معنی مشعل می باشد. لامپ های روغنی گسترده ترین روش نورپردازی تا پایان قرن 18 بود.
با گذشت زمان و کشف منابع انرژی جدید، انواع جدیدی از لامپ ها اختراع شدند. در قرن 19 لامپ های نفت سفید در آلمان معرفی شدند. ظرفی بود با نفت سفید که در آن حصیری یا پارچه ای فرو رفته بود که می سوخت. کانتینر دارای دودکش شیشه ای یا کره ای شکل بود که شعله را از فرو بردن دود محافظت می کرد.
دهه های گذشته، قرن ،18 شاهد اولین استفاده تجاری از گاز ذغال سنگ برای روشنایی در خانه ها بودند. گاز ذغال سنگ توسط لوله ها به محل مصرف و سپس به داخل لامپ ها منتقل می شد. در اوایل قرن 19، اکثر شهرهای اروپا و ایالات متحده خیابان های خود را با چراغ گازی روشن کردند.


انواع لامپ ها


لامپ منبع مصنوعی از نور است. در طول 100 سال گذشته، لامپ ها به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و همچنین انواع مختلفی از لامپ ها در بازار موجود می باشد. لامپ ها در اصل در کارکردشان، مواد مورد استفاده و از همه مهم تر راندمان انرژیشان متفاوت هستند.
انواع مختلف لامپ ها عبارتند از:
• لامپ های رشته ای
• لامپ های هالوژن تنگستن
• لامپ های فلورسنت
• لامپ های فلورسنت کامپکت
• لامپ های بخار جیوه ای
• لامپ های بخار سدیم با فشار بالا
• لامپ های بخار سدیم با فشار کم
• لامپ های LED

لامپ کم مصرف افرا تاب
لامپ کم مصرف افرا تاب

لامپ کم مصرف


لامپ های کم مصرف منبع نور مصنوعی هستند که از فناوری پیشرفته ای برای کاهش میزان مصرف برق برای تولید نور، نسبت به لامپ های فیلامان با رشته های سنتی استفاده می کنند. این نوع لامپ ها 10 برابر بیشتر از لامپ های استاندارد عمر می کنند و حدود 80 درصد انرژی کمتری مصرف می کند. اگر به مقابله با گرم شدن کره زمین اهمیت می دهید، این لامپ هایی نقطه خوبی برای شروع هستند. در طول عمر خود، یک لامپ صرفه جویی در مصرف انرژی حدود یک تن دی اکسید کربن را از ورود به جو متوقف می کند. در خصوص ای لامپ ها دو نوع کاملاً متفاوت وجود دارد:
• لامپ های فلورسنت کامپکت
• لامپ های LED

نحوه عملکرد لامپ کم مصرف (فلورسنت کامپکت)


به طور کلی، لامپ های کم مصرف، در انرژی با ایجاد نور بدون گرما با استفاده از فرآیندی کاملاً متفاوت به نام فلورسنت، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. در واقع این ترفندی شبیه به موردی است که توسط موجودات مانند کرم شب تاب و کرم های درخشان وجود دارد، که بدن آنها حاوی مواد شیمیایی است که باعث ایجاد روشنایی بدون گرما می کند. نام عمومی نوری که از این طریق ساخته شده است شب تابی می باشد. احتمالاً در مکان های مختلف لامپ های فلورسنت دیده اید. فلورسانت های کامپکت مدرن دقیقاً به همان روش کار می کنند فقط آن ها را فشرده کرده اند تا تقریباً در همان حجم یک لامپ سبک سنتی قرار بگیرند. نمای بیرون این لامپ ها، یک لامپ فلورسنت کامپکت دو بخش اصلی می باشد: یک پایه مربع یا دایره شکل و دو یا چند لوله شیشه ای سفید از آن پدیدار می شوند. با متصل کردن پایه ها به سرپیچ لوله ها روشن می گردند. مراحل عملکرد آن به شرح زیر می باشد:

لامپ کم مصرف افرا تاب
لامپ کم مصرف افرا تاب

1) شما پایه را به پریز برق وصل می کنید.
2) درست در داخل پایه، جایی که کیس از آن خارج می شود، یک مدار الکترونیکی کوچک، حاوی یک ترانسفورماتور وجود دارد که باعث افزایش ولتاژ برق ورودی می شود. این بدین معنی است که لامپ می تواند نور بیشتری را نسبت به روش دیگری انجام می دهد، تولید کند و همچنین به کاهش لرزش کمک می کند.
3) مدار به چند کنتاکت الکتریکی به نام الکترود وصل می شود.
4) هنگامی که برق به الکترودها جریان می یابد، الکترون ها (که در اینجا به صورت نقاط قرمز نشان داده شده اند) از سطح آن ها جوش می آیند و در لوله های سفید نازک پرتاب می شوند، که در این لوله ها حاوی گاز جیوه است. در اینجا گاز جیوه با نقاط آبی بزرگتر نشان داده شده اند.
5) وقتی الکترون ها در لوله سرازیر می شوند، با اتم های جیوه برخورد می کنند. این برخورد، انرژی را به اتم های جیوه می دهد و باعث می شود الکترون ها به سطح انرژی بالاتری پرش کنند. اما این باعث می شود اتم های جیوه ناپایدار شوند، بنابراین الکترون ها به سرعت به حالت خود باز می گردند. وقتی این کار را کردند، فوتون هایی از نور ماوراء بنفش نامرئی (فرکانس کمی بالاتر از نور آبی که می بینیم) را خاموش می کنند، که در اینجا به عنوان یک خط پرپیچ و خم بنفش نشان داده شده است.
6) اگر لامپ های فلورسنت نور نامرئی ایجاد می کنند، چگونه آنها درخشش سفید دارند؟ لوله های شیشه ای نازک از یک نور فلورسنت در مواد شیمیایی با رنگ سفید به نام فسفر پوشیده شده اند. هنگامی که نور ماوراء بنفش به اتم فسفرها ضربه می زند (در اینجا به صورت نقاط خاکستری نشان داده شده)، الکترون ها آن ها را به همان روشی که اتم های جیوه تحریک می شوند، تحریک می کنند. این امر باعث می شود که اتم های فسفر ناپایدار باشند، بنابراین انرژی اضافی خود را به عنوان فوتون ها خاموش می کنند که، این بار به نظر می رسد، نور سفید باشد (که در اینجا با خطوط زرد مبهم نشان داده شده است.)
نتیجه گیری
بنابراین، به طور خلاصه، لامپ های کم مصرف (فلورسنت کامپکت) انرژی خود را در یک فرآیند سه مرحله ای تولید می کنند:
1) الکترودها انرژی الکتریکی را از منبع تغذیه می گیرند و الکترون های متحرک تولید می کنند.
2) الکترون های متحرک با اتم های جیوه در لوله ها برخورد می کنند تا نور ماوراء بنفش ایجاد کنند.
3) پوشش سفید فسفر لوله ها، نور ماوراء بنفش را به نور مرئی (که می بینیم) تبدیل می کند.

لامپ کم مصرف افرا تاب
لامپ کم مصرف افرا تاب

لیست قیمت لامپ کم مصرف افراتاب


همانگونه که مطرح شد، امروزه لامپ های کم مصرف یکی از پر فروش ترین و پر طرفدارترین لامپ ها می باشند. اخیرا کارخانجات زیادی در انی حوره فعالیت دارند و تولید این نوع لامپ های در پوشش می دهند. لامپ کم مصرف افراتاب یکی از به نام ترین این موارد می باشد که می توانید از سایت اینترنتی تهران برق خرید نمایید. فروش لامپ کم مصرف افراتاب توسط کارشناسان مربوطه از طریق این سایت صورت می پذیرد. با مراجعه به بخش لامپ ها در افروشگاه اینترنتی تهران برق می توانید خرید لامپ کم مصرف افراتاب را انجام دهید.

لیست محصولات لامپ کم مصرف تهران برق

مشاهده سایر مقالات فروشگاه اینترنتی تهران برق

Rate this post
آخرین مقالات