تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

چراغ سقفی روکار چیست ؟

چراغ های روکار از نوع چراغ هایی هستند که بر روی سقف نصب می شوند و می توانند در اشکال و ابعاد مختلفی مانند گنبدی، مکعبی، مستطیل، مربع، دایره و … باشند. یکی از قابلیت ها یا مزیت های خوب این چراغ ها این است که آن ها در فضای داخلی معمولی یا رسمی و در اتاق هایی با سقف کم به خوبی پخش نور دارند. در حمام، اتاق خواب، اتاق ناهار خوری، راهرو، آشپزخانه، اتاق نشیمن، مطب و … می توانید به راحتی از چراغ های روکار استفاده نمایید.
چراغ های سقفی روکار منبع روشنایی هستند که بر روی سطح سقف قرار می گیرند و قابل مشاهده هستند. با نصب شدن منبه روشنایی بر روی سقف و در نهایت پایین تر آمدن آن، مقدار نور تابشی نیز افزایش می یابد. این خصویت سبب می شود که تنوع طرح ها و مدل ها در مقایسه با مدل های چراغ توکار افزایش یابد ولی ممکن است نتوانید در کلیه سبک ها از آن ها استفاده کنید و در انتخاب باید دقت خود را افزایش دهید.

چراغ سقفی رو کار چیست ؟
چراغ سقفی رو کار چیست ؟


حال با توجه به کاربری فضای خود و همچنین بسته به سلیقه خود نوع لامپی که برای چراغ های روکار استفاده می کنید می تواند متفاوت باشد، مانند لامپ استاندارد، لامپ LED، لامپ SMD، لامپ کم مصرف، لامپ خطی و … . در واقع به نوعی این گونه از چراغ های جزء دسته چراغ های مدرن محسوب می گردند و در دکوراسیون منزل جلوه و زیبایی منحصر به فردی را می بخشند. همچنین نوع حبابی که مورد استفاده قرار می گیرد بدون شک دور از این موضوع نخواهد بود. انواع حباب های شیشه ای مات و شفاف، حباب پارچه ای، حباب چوبی و … هر کدام به نوع خود جلا دهنده فضا و محیط شما خواهند بود. چراغ های پنل ال ای دی تراشه های بیشتری نسبت به سایرلامپ های با تکنولوژی LED دیگر دارند و به همین دلیل نور بیشتری تولید می کنند. این پنل ها دراندازه های مختلف تولید می شوند و قیمت آنها بستگی به سایز و کیفیت و جنس و نور آن ها دارد.


امروزه چراغ های سقفی روکار از نوع خطی، در بسیاری از مراکز تفریحی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از چراغ های علاوه بر شکیل نشان دادن معماری و دکوراسیون فضا، با استفاده از لامپ هایی که دارای تنوع رنگی و تنوع توان مصرفی و بازدهی می باشند، میزان پخش نور فوق العاده ای را به ارمغان می آورند. شار نوری متعادل و مناسب و همچنین پخش نور یکنواخت از ویژگی های آن هاست. ناگفته نماند که در بازار الکتریکی امروز به این نوع چراغ های پنل سقفی نوری نیز گفته می شود. امروزه چراغ های پنلی روکار در انواع نورهای مهتابی، آفتابی و مدل های هوشمند و قابل کنترل تولید می شوند و شما می توانید به تناسب با محیط خود از آن استفاده کنید. در حالت کلی این چراغ ها محیط را مدرن تر و خاص تر نشان می دهد.


مزیت چراغ روکار


قابل استفاده در اکثر فضاها با کاربری های گوناگون هستند و به فضای زیادی احتیاج ندارند و در تعداد زیاد مدل و سایز در دسترس هستند. چراغ های روکار که در واقع خیلی نزدیک و یا شاید چسبیده به سقف نصب می گردند انتخاب ایده آلی برای فضاهایی مانند راهرو و اتاق های کوچک و بالای کمد هستند. از مزایای دیگر چراغ های پنلی روکار، نورپردازی کلی و یکسان است که در محیط ایجاد می شود.


پنل SMD مدل روکار بهترین انتخاب جهت مصارف روشنایی داخلی و دکوراتیو بوده و در ابعاد و اشکال مختلف قابل تولید بوده و به صورت توکار و روکار قابل نصب می باشد. این چراغ ها با فن آوری SMD LED تولید شده که همراه با جدار نورگذر از جنس PMMA نوری کاملا یکنواخت را فراهم می آورند.


پنل SMD مدل روکار دارای مزایای بزرگی همچون بازده بالا، طول عمر طولانی و تولید نوری آرامش بخش بوده و البته این برتری ها را در هیچ یک از منابع نوری به جز LED نمی توان یافت. استفاده از منابع نوری LED همزمان با بهینه سازی مصرف انرژی، راهکاری کارآمد در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی های محیط زیست می باشد که از اهم معضلات بشر عصر حاضر است.

همچنین عمر طولانی، شاخص نمود رنگ بیشتر از 85 و بازدهی نور بالا، استفاده از نور گذرPMMA با ضریب پخش و گذر نور بالا، سهولت در نصب و طول عمر بالا از دیگر شاخص ها و مزیت های این محصولات به شمار می آیند.


این نوع چراغ ها مصرف بسیار پایین با بازدهی نور بالایی دارند. چراغ مربعی سقفی معمولاً طول عمر بالایی دارد، تولید گرما نمی کند و هزینه مصرف انرژی را تا 80 درصد کاهش می دهد به همین دلیل این روزها استفاده از پنل ال ای دی نسبت به چراغ های قدیمی گسترش یافته است. یکی از بهترین ویژگی این محصول نور تولید شده توسط آن است که باعث ایجاد خیرگی و آزار چشم نشده و نوری کاملا یکنواخت را در محیط پخش می کند.

چه زمانی از چراغ سقفی روکار استفاده می نماییم


• برای مکان هایی که ارتفاع سقف 3 متر یا کمتر می باشد، مکان هایی که افراد زیر نور قدم می زنند، انتخاب دیگری غیر از چراغ سقفی روکار ندارید.

چراغ سقفی روکار چیست ؟
چراغ سقفی روکار چیست ؟


• مکان هایی مانند حمام، سرویس های بهداشتی، اتاق های کوچک، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب
• در برخی از طراحی های دکوراسیون منزل، برای فضاهایی مانند ناهار خوری
• فضاهایی که صرفاً فقط نور عمومی نیاز دارند
• برخی سقف هایی که بعدها به دلیل تغییرات معماری امکان ایجاد برش برای قاب های مخفی و توکار ندارد
• مناسب جهت روشنایی داخلی محیط های مسکونی، اداری و تجاری


نصب چراغ روکار


در چراغ های نوع روکار با کمک براکت و پیچ های موجود در داخل جعبه محصول به راحتی می توانید بر روی سقف نصب نمایید. به عنوان مثال در پنل های سقف مربعی شکل نصب آن ها به گونه ای است که نیازی به ایجاد حفره یا برش در سقف نیست و می توان آن ها را به راحتی توسط یک براکت روی سقف پیچ نمود به طور مثال گاهی در یک محیط امکان ایجاد برش در سقف وجود ندارد.

که در این حالت شما می توانید از پنل های روکار در ابعاد و اشکال مختلف استفاده نمایید که می تواند به عنوان المان نورپردازی و منبع تامین روشنایی مورد استفاده قرار گیرد، برندهای مطرحی مثل شعاع یا فرهاد الکتریک یا مشابه استاندارد این نوع توصیه میشود.

لیست محصولات چراغ سقفی روکار تهران برق

مشاهده سایر مقالات فروشگاه اینترنتی تهران برق

Rate this post
آخرین مقالات