تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک

گروه روشنایی فرهاد الکتریک با سابقه 30 ساله تامین کننده محصولات مدرن وارداتی روشنایی با نام اختصاری S.P.N در می باشد. گروه روشنایی فرهاد از آغاز توانسته است با ارائه کیفیت بالا، گارانتی واقعی، خدمات ویژه و محصولات به روز رضایت مشتریان را جلب نماید. اعتبار و خوش نامی این شرکت در این سال ها حاصل اعتباری است که از جانب مشتریان و طرفداران محصولات این گروه می باشد.
این شرکت بر آن است که محصولات جدید را با نظر گرفتن گرایش روز افزون به زیباسازی محیط زندگی و کار، کاهش مصرف انرژی برق، دیزاین مدرن،کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه نماید.
لامپ هالوژنی یک لامپ هالوژن که با نام های هالوژن تنگستن، هالوژن کوارتز یا کوارتز ید نیز شناخته می شود، یک لامپ رشته ای متشکل از یک رشته تنگستن است که در یک محفظه شفاف جمع و جور قرار دارد و با مخلوطی از یک گاز بی اثر و مقدار کمی از هالوژن مانند ید یا برم پر شده است. ترکیبی از گاز هالوژن و رشته تنگستن، یک واکنش شیمیایی در چرخه هالوژن تولید می کند که تنگستن تبخیر شده را به داخل رشته منتقل می کند، عمر آن را

لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک
لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک

افزایش می دهد و وضوح محفظه نگهداری آن را حفظ می کند. در واقع این عمل اجازه می دهد تا رشته در دمای بالاتر از حد استاندارد در یک لامپ رشته ای که از لحاظ از قدرت و عمر عملیاتی مشابه هستند، کار کند، این مورد همچنین باعث ایجاد نور با اثر درخشش بالاتر و دمای رنگ می شود. یکی از مزایای این دسته از لامپ ها اندازه کوچک آن هاست که موجب می شود در سیستم های نوری جمع و جور و کوچک برای پروژکتور و سایر روشنایی ها قابل استفاده گردد. محفظه شیشه ای کوچک، خود ممکن است در یک محفظه بزرگتر جهت استفاده در سایزهای بزرگتر این نوع لامپ های هالوژنی قرار گیرند. در واقع محفظه بیرونی لامپ که دارای سایز بزرگتری می باشد، در دمای بسیار پایین تر و ایمن کمتری قرار خواهد گرفت، و همچنین این محفظه از لامپ داخلی که حرارت زیادی دارد در برابر آلودگی های مضر محافظت می کند و باعث می شود لامپ از نظر مکانیکی شبیه به یک لامپ معمولی باشد که می تواند برای کابری های متفاوت در اصل جایگزین آن لامپ معمولی گردد.
به طور کلی لامپ های رشته ای استاندارد و هالوژن بسیار کم کارآمدتر از لامپ های LED و فلورسنت کامپکت هستند و به دلیل همین این امر در بسیاری از حوزه ها استفاده از آن ها ممنوع شده است.
تاریخچه لامپ هالوژنی
در سال 2009، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای اروپایی مرحله ی به پایان رساندن برخی از لامپ های ناکارآمد را آغاز کردند. تولید و واردات لامپ های هالوژن ولتاژ مستقیم 240 ولت در تاریخ 1 سپتامبر 2016 ممنوع شد و لامپ های هالوژن که از منبع تغدیه اصلی نشات نمی گرفتن، در 1 سپتامبر 2018 آغاز شد.
اما کشور استرالیا تولید و وارد لامپ های هالوژن را از سپتامبر سال 2020 ممنوع خواهد کرد.

انواع لامپ هالوژن


در حقیقت می توان گفت لامپ های هالوژن، رده جدیدی از سایر لامپ های سابق می باشد یعنی به نوعی می توان مطرح کرد که این دسته از لامپ ها رده بالاتر و ارتقا یافته لامپ های زشته ای معمولی هستند که می توانند نور را خیلی بهتر و با درخشندگی بالاتر در محیط ساطع و پخش نمایند. این لامپ ها دارای انواع متفاوتی مانند لامپ هالوژن LED، لامپ هالوژن SMD و لامپ هالوژن COB هستند که تمامی مدل های مذکور را به راحتی از طریق فروشگاه آنلاین تهران برق می توانید تامین نمایید. هر کدام از انواع لامپ های هالوژنی را می توان در موارد مختلف با کاربردهای متنوع استفاده نمود. رنج های جدیدی که برای لامپ های هالوژنی یاد شد به نسبت لامپ های هالوژنی سابق از مصرف برق کمتری برخوردار هستند.
از دیگر مزایای این دسته از لامپ ها می توان به زیبا بودن ظاهرشان اشاره کرد و همچنین به عنوان لامپ های توکار در سقف انواع سالن ها، اداره ها، منازل، مجتمع های تفریحی و گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ هالوژن LED


مدل پر طرفدار لامپ های هالوژنی، لامپ هالوژن LED می باشد زیرا علاوه بر توانایی تولید نوری با شدت و کیفیت مناسب، گرمای کمتری تولید می کند که این خود یکی از عوامل جلب توجه مصرف کنندگان می باشد. مازاد بر مزیت اشاره شده استفاده از این لامپ سبب ایجاد اشعه مادون قرمز و فرابنفش نمی شود. کلمه LED مخفف عبارت Diode Light Emitted، به معنای دیود ساطع کننده نور می باشد.

لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک
لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک

لامپ هالوژن SMD


ساختار لامپ های هالوژن SMD بر اساس تکنولوژی SMD بنا شده است. این لامپ ها دارای چند چیپ LED هستند که توسط سیم نازک به یکدیگر متصل شده اند و از یک برد واحد برای آن ها استفاده نمی شود. شاید بتوان گفت به شکلی، امروژه استفاده از این نوع لامپ ها در مقایسه با سایر انواع لامپ های هالوژنی ببشتر است و دلیل آن هم ایجاد گرمای کمتر، نور بیشتر و روشنایی یکنواخت تر می باشد. کلمه SMD مخفف عبارت Surface-mount technology، به معنای قطعات نصب شده روی سطح می باشد.

لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک
لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک

لامپ هالوژن COB


لامپ های هالوژنی COB نیز مانند لامپ های هالوژنی LED دارای نوردهی بالا می باشد و علاوه بر رفع نیاز روشنایی کاربرد و مصرف زیادی برای موارد تزئینی و توکار دارد. ساختمان اصلی این لامپ ها متشکل از چیپ های الکترونیکی می باشد که بر روی برد نصب شده است. به عبارتی تعدادی دیود روی برد قرار گرفته است و یک نقطه نورانی را نمایش می دهند. طول عمر این لامپ های بالا و مصرف انرژی شان پایین است. کلمه COB مخفف عبارت Chips on Board، به معنای چیپ های روی برد می باشد.

لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک
لامپ هالوژنی فرهاد الکتریک


لیست قیمت لامپ هالوژنی


فروشگاه تخصصی اینترنتی تهران برق مفتخر است در چندین سال فعالیت خود در حوزه تامین انواع تجهیزات و لوازم تاسیسات الکتریکال و برقی ساختمانی، بهترین و با کیفیت ترین محصولات مانند لامپ های هالوژن را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. یکی از مرغوب ترین این نوع لامپ ها متعلق به برند فرهاد الکتریک می باشد که شما عزیزان به راحتی می توانید جهت خرید لامپ هالوژنی به سایت مراجعه و یا با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. قیمت فروش لامپ های هالوژنی به همراه مشخصات فنی آن ها در بخش مربوط در سایت درج شده است و می توانید به هنگام خرید انواع لامپ های هالوژنی از لیست قیمت آن ها مطلع شوید. توجه به میزان مصرف هر یک از این لامپ ها، نوع لامپ ها و سایر موارد با توجه به شرایط محیط و کاربری مورد نظرتان از نکات حایز اهمیت در خرید آنلاین می باشد.
ارائه این تنوع محصولات با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت از اهداف مجموعه تهران برق و همچنین تلاش ما بر جلب رضایت بیشتر شماست.

لیست محصولات لامپ های هالوژنی

مشاهده سایر مقالات فروشگاه اینترنتی تهران برق

Rate this post
آخرین مقالات