تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

میکرو سوئیچ (لیمیت سوئیچ) چیست ؟

میکرو سوئیچ (لیمیت سوئیچ) ، یک سوییچ برقی است که توسط نیروی فیزیکی بسیار کمی تحریک می شود. از آن جایی که اولین نفری که این سوئیچ را تولبد کرد فردی آمریکایی با نام میرو سوئیچ بود، این محصول نام تجاری خود را از صاحب امتیازش برگرفت.
ویژگی تعریف شده از میکرو سوئیچ (لیمیت سوئیچ) این است که یک حرکت نسبتا کوچک در دکمه محرک، یک حرکت نسبتا بزرگ در اتصال های الکتریکی ایجاد می کند که با سرعت بالا (بدون در نظر گرفتن سرعت تحریک) رخ می دهد.
سوئیچ های میکرو توسط فرد وارد عمل نمی شوند؛ همیشه بخش متحرکی از این تجهیزات وجود دارد. برنامه های متداول شناسایی (به عنوان مثال، کاغذ فشرده در فتوکپی، وجود مواد و یا محصول). کاربرد دیگر می تواند یک کلید محدود (برای کنترل ابزار ماشین)یا سوییچ در (به عنوان مثال یخچال)باشد.

ساختار و عملکرد میکروسوئیچ ها


در یکی از انوع میکروسوئیچ ها، دو فنر رسانا وجود دارد. یک فنر صاف و بلند در یک طرف سوییچ بسته می شود و دارای رابط های الکتریکی در طرف دیگر است. فنر فشرده شده (مثلاً در طول مونتاژ تجهیز) تلاش می کند تا خود را آزاد سازد و امتداد یابد، که این فنر بین فنر هموار نزدیک کنتاکت ها و یک نقطه اتکا، نزدیک نقطه میانی فنر هموار، متصل می شود. محرک روی فنر هموار که در مجاورت نقطه ی اتصالی و مفصلی قرار دارد، فشار وارد می نماید. آنجا که فنر هموار در نقطه ثابت و کشش شدید و قوی است، فنر فشرده شده نمی تواند آن را به سمت راست حرکت دهد. پس بنابراین فنر فشرده شده، فنر هموار را به سمت بالا (که از نقطه ثابتی که آن مهار شده دور است) می کشد. هنگامی که فنر فشرده شده کنتاکت های الکتریکی را نگه می دارد، محرک فنر هموار را خم می کند. زمانی که فنر هموار به اندازه کافی خم شد، نیروی کافی برای فشرده کردن فنر قوس دار فراهم خواهد شد و کنتاکت ها شروع به حرکت خواهند کرد. در این حین فنر هموار به سمت پایین حرکت می کند، نیروی رو به بالا فنر نشرده را کاهش می دهد و باعث می شود حرکت حتی در غیاب حرکت بیشتر محرک تا زمانی که فنر هموار به طور عادی کنتاکت NO را تحت تاثیر قرار دهد.
در حالت تحریک، فنر خمیده برخی نیروی رو به بالا را فراهم می کند. اگر محرک آزاد شود، فنر تخت یا هموار را به سمت بالا حرکت خواهد داد. وقتی فنر هموار حرکت می کند، نیروی بیشتری از فنر خمیده به وجود خواهد آمد. این منجر به شتاب می شود تا زمانی که کنتاکت های NC مورد هدف قرار بگیرند.

عوامل قابل توجه به هنگام استفاده از میکروسوئیچ


میکرو سوئجی ها در دو حوزه اصلی کاربرد دارند:

• ابتدا زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که یک نیروی عملیاتی کم با یک عمل کاملا مشخص مورد نیاز باشد.
• ثانیا از آن ها زمانی استفاده می شود که قابلیت اعتماد بلند مدت مورد نیاز است. این نتیجه مکانیزم داخلی و استقلال نیروی نزدیک در ارتباط کنتاکت های سوییچ از نیروی عملیاتی و وارد شذه به آن ها است.
کاربردهای متداول این سوییچ ها عبارتند از: interlock در یک فر میکروویو، طبقه بندی و کلیدهای ایمنی در آسانسورها، دستگاه های پخش خودکار.
سوییچ های کوچک (میکرو سوئیچ ها) کاربردهای زیادی دارند، برخی بیشتر صنعتی و برخی دیگردر مکان های عمومی هستند. سوئیچ های میکرو که سایت تخصصی تهران برق می تواند ارائه کند، با موفقیت در قمیت میکرو سوئیچ ها، فروش میکرو سوئیج ها و همچنین کاربردهای خانگی، اتوماسیون و امنیت و برنامه های خانگی مورد استفاده قرار گرفتند.

کاربرد میکروسوئیچ ها

• شستی های سیستم اعلام حریق، که با فشرده شدن این سوئیچ ها باعث فعال شدن شستی ها در حین عملیات اعلام حریق می شوند.
• پنل های مربوط به سیستم های کنترل تردد.
• سیستم دوربین مدار بسته
• سیستم های تهویه مطبوع: سوییچ های فشار هوا برای تشخیص تغییر در فشار هوا و سوییچ ها برای کنترل پنل کنترل مورد استفاده قرار می گیرند.
• سیستم آسانسور: که برای انتخاب طبقه مورد استفاده قرار می گیرند.
• ماشین لباسشویی / ظرفشویی: برای تشخیص سطح آب، خاموش شیا روشن بودن دستگاه.
• یونیت ها و دستگاه های هواساز: استفاده به عنوان دکمه ریست.
• پلوپز ها و مایکرو ویوها: به عنوان سوئیچ های ایمنی جهت باز و یا بسته بودن درب دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.
• یخچال ها: دستگاه یخ ساز یخچال ها که به علمکرد موقعیت درست یخ ساز کمک می کند.
• تایمرهای کنترلی

لیست محصولات میکروسوئیچ(لیمیت سوئیچ)

5/5 - (1 امتیاز)
آخرین مقالات