تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

چراغ سقفی شعاع الکتریک

گروه صنعتی شعاع با پيش از ۶۰ سال تجربه پيشرو در توليد صنايع روشنايی كشور مي باشد. اين گروه با گرايش روز افزون به زيبا سازی محيط زندگی، كار و نياز به طراحی و توليد متنوع و انبوه چراغ های روشنايی، فعاليت خود را با توليد در زمينه صنايع الكتريک و روشنايی آغاز نمود. گروه صنعتی شعاع از آغاز توانسته است با ارائه كيفيت بالای محصولات و سرويس های ويژه، مرجع قابل اطمينان برای خدمات به مشتريان باشد. اين شركت با بهره گيری از كادری مجرب و آموزش ديده و نيروهای متخصص در زمينه توليد و ارائه طيف گسترده ای از انواع چراغ ها، توانسته سهم قابل توجهی از بازار داخلی و كشور های همسايه را در بر بگيرد.


تاریخچه چراغ سقفی


اولین لوسترهای شمع که خود نوعی از چراغ های سقفی آویزی هستند، توسط ثروتمندان در قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفتند. نورپردازی قرون وسطایی از شومینه های بزرگ مرکزی، شمع ها، مشعل های شعله ور یا فانوس ها ناشی می شد. شمع ها، که از زمان روم بود، از چربی حیوانات یا موم تهیه می گردید. یکی از مزیت های این نوع لوسترها این است که می توانند به اتاق های مختلف منتقل شوند. از قرن پانزدهم، لوسترهای پیچیده تری، بر اساس طرح های انگشتر یا تاج، به کاخ ها و خانه های اشراف، روحانیت و بازرگانان تبدیل به ویژگی های تزئینی رایج شدند. هزینه بالای آن ها، لوسترها را به سمبل لوکس بودن تبدیل کرد. لامپ های ابتدایی نیز از ویژگی های روشنایی قرون وسطایی بودند و یا از بالای زنجیرها معلق بودند یا روی تخته های میز نشستند. چراغ های روغنی و فتیله ای نیز از لحاظ طراحی برای افراد فقیر ساده بوده و یا چراغ های پیچیده تری با تزیینات هرالتیک مطعلق به ثروتمندان بود.


انواع چراغ های سقفی


امروزه چراغ های سقفی با توجه به نیاز روز افزون کاربران و تقاضای متنوع برای کاربری های متفاوت در اشکال و انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. برای هر یک از این نوع چراغ های می توان لامپ های متفاوتی مانند LED، SMD، کم مصرف و … را استفاده نمود. چراغ های سقفی دارای مزیت هایی در مقایسه با چراغ های قدیمی هستند که یکی از آن ها نور مناسبی است که این چراغ ها منتشر می کنند. چراغ های سقفی به صورت استاندارد تولید شده و دارای کیفیت بالایی می باشند و آن ها را می توان در هر جایی به آسانی نصب کرد، فقط کافی است محل نصب را تعیین و آن را روی سقف نصب نمایید.
برخی از انواع چراغ های سقفی به شرح زیر می باشند:
• چراغ سقفی توکار
• چراغ سقفی روکار
• چراغ سقفی مخفی
• چراغ سقفی آویزی
• چراغ سقفی جزیره ای
• چراغ سقفی ریلی
• لوستر
چراغ های ذکر شده در بالا متناسب با دکوراسیون فضا انتخاب می شوند لذا به هنگام خرید چراغ سقفی باید به نوع کاربری فضای مورد نظر توجه گردد. نورپردازی منازل و ادارات یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ هایی است که باید رعایت شود. نورپردازی مناسب می‌تواند فضا را بزرگ تر از آنچه هست نمایش دهد و دکوراسیون و اشیاء تزئینی زیبا را بیشتر نمایان کند. در این میان ابزارهای نورپردازی بسیار متفاوت ‌اند که شامل لوستر، چراغ دیواری و سقفی، لامپ‌های آویز، آباژور و … می‌شوند. از میان این ابزارها، چراغ‌های سقفی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند، چراکه می‌توانند بدون مزاحمت و ایجاد سایه، نورپردازی را در سطح محیط به شکلی بسیار مناسب انجام دهند.
از قابلیت هایی که می توان برای چراغ های سقفی توکار و روکار در نظر گرفت، استفاده از سنسور جهت خاموش و روشن کردن آن هاست. در نوع بدون سنسور، تنها با روشن و خاموش کردن کلید مربوط به روشنایی چراغ می‌توانید آن را کنترل کنید. این مدل بیشتر برای خانه‌ها، اتاق‌های خواب، ادارات، سالن‌ها و … استفاده می‌شود. در سوی دیگر، چراغ‌ های سقفی سنسور دار قرار دارند که مجهز به حسگر تشخیص تغییر حالت هستند و به محض تغییر در روشنایی محیط یا احساس حرکت درون محیط، روشن می‌شوند. از مدل دوم می‌توان برای راه‌پله یا پارکینگ‌ ها نیز استفاده کرد که میزان روشن ماندن چراغ درون آن نیز متفاوت و قابل تنظیم است. در مدل سنسور دار، مصرف انرژی تا حد زیادی بهینه می ‌شود و این مدل را به گزینه خوبی برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند.
امروزه به وسیله نرم افزارهای تخصصی در این حوزه میزان لوکس و لومن مورد نیاز هر فضا را با توجه به ابعاد، شکل هندسی، رنگ دیوارها و … محاسبه می نمایند و بر اساس آن می توان نوع چراغ مناسب آن فضا را نیز انتخاب نمود. اگرچه در این امر سلیقه کاربر نیز خود عاملی مهم به شمار می آید.


چراغ سقفی توکار


چراغ توکار، نوعی از چراغ ها هستند که در یک سقف توخالی نصب می شود. هنگامی که نصب می گردند، به نظر می رسد که از یک سوراخ در سقف نوری می درخشد و نور را در جهت رو به پایین به عنوان یک چراغ قوه گسترده یا نورگیر باریک متمرکز می کند. شکل این نوع چراغ ها می تواند متفاوت باشند مانند اشکال دایره ای، مربعی و … که متناسب با شکل هندسی آن نور متصاعد شده نیز نمایان می شود. به طور کلی این نوع چراغ ها دارای سه قسمت شامل یک محفظه برای نگهداری لامپ روشنایی، قاب و لامپ وجود دارد. قاب، قسمت قابل مشاهده چراغ است که لبه آن بر روی سقف نصب می گردد. اجزای دیگر آن در واقع فیکسچر، بدنه یا همان

چراغ سقفی شعاع الکتریک
چراغ سقفی شعاع الکتریک

محفظه است که در داخل سقف نصب می شود و وظیفه نگهداری از لامپ را به عهده دارد. انواع مختلفی از لامپ ها وجود دارد که می توان آن ها را در چراغ های توکار استفاده کرد که مقدار گرمای تولید شده توسط لامپ یک نکته منحصر به فرد آن تلقی می گردد.

چراغ سقفی شعاع الکتریک
چراغ سقفی شعاع الکتریک


اولین چراغ های توکار در دهه 1940 توسط ایوان کیرلین، شرکت Kirlin ساخته شد.
چراغ سقفی روکار
چراغ سقفی روکار باعث شفافیت بیشتر سقف می شوند و از آنجا که آن ها به سقف بسیار نزدیک نصب می شوند، در معرض نفوذ گرد و غبار به داخل چراغ، کمتر قرار دار

چراغ سقفی شعاع الکتریک
چراغ سقفی شعاع الکتریک

ند. این نوع چراغ ها ایده آل برای فضاهای کوچک تر و اتاق هایی با سقف های کم ارتفاع می باشند. یکی از محاسنی که چراغ های سقفی روکار دارند این است که، اگر در نزدیکی محل نصب این نوع چراغ های زدگی و یا عیب کوچکی بر روی سقف وجود داشته باشد، به وسیله این نوع چراغ های تا حدود زیادی پوشیده خواهد شد. راهروها، آشپزخانه ها و این دست فضاها اغلب نیازمند نور مستقیم جهت کار هستند که می توان گفت مکانی ایده آل برای این نوع چراغ های به حساب می آیند.


لیست قیمت چراغ سقفی


در این مطلب در ضمن آشنایی مختصری با انواع چراغ سقفی، می تواند با مراجعه به بخش مربوطه در فروشگاه اینترنتی تهران برق، از قیمت انواع چراغ سقفی مطلع گردید. امروزه یکی از پرطرفدارترین روش های خرید چراغ سقفی، مراجعه به صفحات مربوط به این محصولات از طریق اینترنت می باشد چرا که صرفه جویی در زمان را به همراه دارد و فروشگاه آنلاین تهران برق با درج مشخصات و قیمت فروش چراغ سقفی، این امکان را برای شما عزیزان به وجود آورده است و کارشناسان مربوط به این بخش پاسخگوی سوالات شما هستند. فروشگاه تخصصی تهران برق سعی بر این داشته که محصولاتی با بهترین کیفیت و همچنین قیمتی مناسب برای برندهای مطرح در این حوزه مانند شعاع الکتریک را ارائه دهد.

لیست محصولات چراغ سقفی برند شعاع

مشاهده سایر مقالات فروشگاه اینترنتی تهران برق

Rate this post
آخرین مقالات