تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

کابل افشان خراسان افشار نژاد

شرکت صنعتی الکتریک خراسان در سال ۱۳۴۵ در شهر مقدس مشهد تاسیس شد و در سال ۱۳۴۶ به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان سیم و کابل در ایران به بهره ‌برداری رسید. بعد از جنگ جهانی دوم، پایه‌گذار شرکت صنعتی الکتریک خراسان (مرحوم علی افشارنژاد) که توزیع کننده لوازم برقی در لاله زار تهران و در ارگ مشهد بود، تولید اولین سیم‌های برق قیر اندود را در مشهد به مرحله اجرا گذاشتند و بعدها شرکت صنعتی الکتریک خراسان در سال ۱۳۴۵تاسیس شد. در بدو تاسیس، شرکت صنعتی الکتریک خراسان با یک خط تولید ایتالیایی، سیم‌های تابیده مسی را با گرانول پی وی سی که از ژاپن به کشور وارد می‌نمود، روکش می‌کرد. چند سال بعد، این فعالیت توسعه داده شده و تحت نظارت و ادامه همکاری با ژاپن، تکنولوژی تولید کابل دریافت گردید و به مرحله اجرا گذاشته شد. در ادامه به مبحث کابل افشان خراسان افشار نژاد نیز می پردازیم:

کابل افشان خراسان افشار نژاد


تولیدات شرکت، انواع سیم و کابل فشار ضعیف شامل سیم ‌ها و کابل ‌های ساختمانی، کابل‌ افشان، کابل‌های کنترل و قدرت با عایق PVC و XLPE ، سیم‌های خودرو، کابل ‌های شیلددار مسلح و غیر مسلح، کانسنتریک ابزار دقیق، مخابراتی، آیفونی، مقاوم در برابر آتش و حرارت و هالوژن فری می باشد.

شرکت صنعتی الکتریک خراسان از اولین دریافت کنندگان نشان استاندارد ایران ISIRI)معادل IEC 227 اروپا) در بیش از ربع قرن پیش بوده و محصولات را مطابق با درخواست مشتری و براساس استانداردهای مختلف نظیر VDE )استاندارد آلمان( ،)IEC استاندارد بین‌المللی(،BS (استاندارد انگلستان) و … تولید می ‌نماید. همچنین این شرکت، گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ در مدیریت کیفیت را در سال ۲۰۰۰ از شرکت SGS سوئیس دریافت نموده است. این شرکت با برخورداری از تجهیزات و ماشین آلات مدرن و پیشرفته و دانش فنی روز، پیشگام تولید محصولات متنوع و باکیفیت است و در سال ‌های متمادی به عنوان تولیدکننده‌ برتر در استان خراسان و سطح کشور شناخته شده است.

تاریخچه سیم و کابل

در دوران باستان، جواهرات اغلب به شکل زنجیر و دکوراسیون کاربردی حاوی مقادیر زیادی سیم بودندکه به طور دقیق ساخته و باید توسط برخی افراد کارآمد، که از لحاظ فنی پیشرفته باشد، تولید می گردیدند. در بعضی موارد، نوارهای بریده شده از ورق فلزی، که با کشیدن آن ها از طریق ایجاد سوراخ در مهره های سنگی، سیم ساخته می شد. در این باعث می شد نوارها به دور خود بچرخند و لوله های نازک ایجاد کنند. این روش ترسیم نوار در مصر توسط سلسله دوم استفاده می گردیده است. از اواسط هزاره دوم قبل از میلاد، بیشتر سیم های طلا در جواهرات با خطوط درز مشخص می شدند که از مسیر مارپیچ در امتداد سیم عبور می کردند. چنین نوارهای پیچ خورده ای را می توان با چرخاندن آن ها بین سطوح مسطح یا روش طراحی سیم نوار، به سیم های گرد جامد تبدیل شوند.
سیم از دوره قرون وسطایی در انگلستان کشیده شد. از این سیم برای تهیه کارت پشم و پین استفاده می شد، کالاهایی تولید می شد که واردات آنها توسط ادوارد چهارم در سال 1463 ممنوع بود. اولین کارخانه سیم در انگلیس به صورت انحصاری در حدود سال 1568 در تینترن توسط بنیانگذاران شرکت معدنی و باتری احداث شد. به غیر از دومین کارخانه سیم آن ها در نزدیکی وایتبروک، هیچ کارخانه سیم دیگری قبل از نیمه دوم قرن 17 وجود نداشت.

کابل افشان چیست ؟

کابل رشته ای نوعی کابل است که سیم های داخل کابل ها از چندین سیم در کنار هم ساخته شده اند. به جای یک سیم مسی جامد مانند کابل جامد، کابل رشته ای دارای رشته های مسی چندگانه است که یک سیم را تشکیل می دهد. این عامل امکان ایجاد انعطاف پذیری بیشتری به کابل اترنت هنگام نصب را می دهد.
سیم رشته ای از تعدادی سیم کوچک جمع شده یا پیچیده شده به هم تشکیل شده است تا یک هادی بزرگتر تشکیل شود. سیم رشته ای نسبت به سیم جامد با همان سطح مقطع کلی انعطاف پذیرتر است. در صورت نیاز به مقاومت بیشتر در برابر فرسودگی فلز از کابل رشته استفاده می شود. در فرکانس های زیاد، جریان به دلیل اثر پوسته در نزدیکی سطح سیم حرکت می کند و در نتیجه باعث کاهش تلفات در سیم می شود. ممکن است سیم رشته ای این اثر را کاهش دهد، زیرا سطح کل رشته ها از سطح سیم جامد معادل آن بیشتر است، اما سیم رشته ای معمولی

کابل افشان خراسان افشار نژاد

باعث کاهش اثر پوسته نمی شود زیرا تمام رشته ها به صورت کوتاه در کنار هم قرار می گیرند و مانند یک هادی واحد رفتار می کنند. در واقع یک سیم رشته ای با همان سطح مقطع رسانا به عنوان یک سیم جامد، دارای معیار معادل یکسانی است و همیشه قطر بزرگتر دارد. اما، در بسیاری از کاربردهای با فرکانس بالا، اثر نزدیکی شدیدتر از اثر پوست است و در برخی موارد محدود، سیم رشته ای ساده می تواند اثر نزدیکی را کاهش دهد. اما، در بسیاری از کاربردهای با فرکانس بالا، اثر نزدیکی شدیدتر از اثر پوسته است و در برخی موارد محدود، سیم رشته ای ساده می تواند اثر نزدیکی را کاهش دهد. برای عملکرد بهتر در فرکانس های بالا، ممکن است از سیم LITZ که هر رشته به صورت جداگانه عایق بندی شده و در الگوهای خاص پیچ خورده است، استفاده شود.


شناسایی نوع کابل


مهم‌ترین و بیشترین عایقی که در ساختمان کابل‌ها بکار می‌رود) P.V.C پلی وینیل کلراید) است که پرتو دور یا پلاستیک نامیده می‌شود P.V.C عایقی غیرقابل اشتعال است و این مزیت خوبی در کابل‌ ها می‌باشد که دارای انعطاف‌پذیری زیادی نیز می‌باشد. مواردی مانند ارزانی تولید انبوه و سادگی ساخت، باعث شده که بیش از ۹۰ درصد کابل‌ های فشار ضعیف از این عایق درست شوند. نوعی عایق دیگر به نام PET (پلی اتیلن) برای کابل ‌ها به کار می ‌رود که آتشگیر بوده و در مکان های اختصاصی استفاده می شود. در بعضی از کابل ‌ها از عایق لاستیکی استفاده می گرددکه کاربرد زیادی ندارد.
کابل ‌های هادی از جنس مس یا آلومینیوم می ‌باشند. در صورتی‌که بخواهیم از کابلی با هادی آلومینیوم برای کابل کشی هوایی استفاده کنیم باید یک رشته آن فولاد باشد.
برای شناسایی کابل‌ ها از حروفی استفاده می‌ شود که روی کابل‌ ها نوشته شده ‌است. برخی از این حرف طبق استاندارد آلمان V.D.Eبه شرح زیر می ‌باشد:

1) N کابل با هادی مسی
2) NA کابل با هادی ألومینیوم
3) Y علامت عایق پرتو دور می ‌باشد
4) H علامت ورق متالیزه می ‌باشد
5) T سیم تحمل‌کننده در کابل کشی هوایی
6) R حفاظت فولادی نواری شکل
7) Y روکش کمربندی پرتو دور
8) R هادی دایره‌ای شکل می ‌باشد
9) E هادی یک رشته و دایره‌ای می ‌باشد
10) M هادی چند رشته
11) S هادی به شکل مثلث
کابل ها در انواع و سایزهای متفاوتی برای کاربردهای مختلف تعبیه می گردند. این مباحث در سایر مقالات مربوط به این حوزه به طور کامل توضیح داده خواهد شد. با مراجعه به بخش مقالات سایت تخصصی تهران برق از دیگر مقالات برق بره مند شوید.


لیست قیمت کابل افشان خراسان افشار نژاد

امروز با توجه به کاربرد فراوان و نیاز روز افزون ساخت و ساز به انواع سیم و کابل، کارخانه های زیادی در این حوزه مشغول به تولید هستند. فروشگاه تخصصی تهران برق با نظر به این موضوع، در حال حاضر یکی از تامین کنندگان انواع سیم و کابل خراسان در بازار و این صنعت می باشد. با مراجعه به این سایت و یا برقراری ارتباط با کارشناسان مربوطه در این حوزه می توانید سیم و یا کابل مورد نظر خود را خریداری نمایید. لیست قیمت کابل خراسان و همچنین لیست قمیت انواع سیم ها و انواع کابل ها در سایت و فروشگاه آنلاین تهران برق موجود می باشد. در مبحث بالا به کابل افشان خراسان افشار نژاد اشاره کردیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

Rate this post
آخرین مقالات