تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

کابل مفتولی کات کابل

این شرکت از ابتدای سال 1381 فعالیت های خود را با داشتن مجهزترین ماشین آلات این صنعت آغاز نموده است. عملیات ساختمانی کارخانه این شرکت واقع در شهرک صنعتی آلات مدرن اورپایی از سال 1377 آغاز گشت. این مجتمع دارای یک واحد مدرن تولید گرانول در مجاورت کارخانه سیم و کابل خود می باشد که کلیه مایحتاج گرانول PVC مورد نیاز را بهترین کیفیت در اختیار قرار می دهد. در تاریخ 04/02/1381 شرکت موفق به دریافت پروانه بهره برداری از اداره کل صنایع و معادن استان فارس گردید و رسماً فعالیت خود را از سال 1382 آغاز نمود.


ساختمان کابل ها


کابل ها بر اساس نوع کاربردی که دارند بسیار متنوع هستند و به شکل های گوناگون در بازار یافت می‌شوند. ساختمان و اجزای تشکیل دهنده کابل های مخابراتی کاملا با کابل های مورد استفاده در صنعت برق فشار قوی و فشار ضعیف تفاوت دارند. اما بطور کلی کابل ها همواره از دو قسمت اصلی هادی و عایق تشکیل شده ‌اند.
تفاوت کابل ها ناشی از نوع کاربرد آن هاست. یعنی نوع کاربردشان موجب می‌ شود که جنس، شکل، تعداد، سطح مقطع هادی ها و عایق ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. این تفاوت ها موجب تقسیم بندی کابل ها می‌گردد.


کابل مفتولی چیست ؟


کابل مفتولی از یک رشته سیم منفرد ساخته شده است که دارای ماده غیر رسانا برای عایق می باشد. این نوع کابل برای سیم کشی الکتریکی منزل، سیم کشی و سایر مواقعی که نیازی به سیم کشی با انعطاف بالا نیست، استفاده می شود. در این نوع کابل از یک سیم مسی مفتول در هر هادی استفاده می شود و برای پیوندهای (برندهای خراسان و ابهر)

کابل مفتولی کات کابل
کابل مفتولی کات کابل

زیرساختی دائمی بین دو مرکز سیم کشی یا بین مرکز سیم کشی و جعبه دیواری استفاده می شود همچنین از ضعف کمتری برخوردار بوده و از کابل رشته ای نیز کم هزینه تر است، اما برای کابل کشی ساختاری افقی و عمودی طراحی شده است و پس از نصب نباید انعطاف پذیری زیادی را انتظار داشته باشیم. هادی های کابل مفتولی معمولاً از سیم های مس برهنه با قطر بین 22 تا 24 AWG (واحد سنجش آمریکایی) تشکیل شده اند. به عنوان مثال، قطر کابل شبکه Cat5e از نوع UTP، 24 AWG می باشد. فایده کابل های یا سطح مقطع بزرگ این است که آن ها می توانند ویژگی های الکتریکی برتری برای پایداری در طیف گسترده ای از فرکانس ها داشته باشند. بنابراین، کابل های مفتولی برای امور اترنت با سرعت بالا مناسب هستند. بنابراین، کابل های مفتولی به دلیل داشتن قطر زیاد سیم، مقاومت DC کمتری دارند (یعنی این مقاومت برای انتقال سیگنال مناسب نیست) و حساسیت کمتری نسبت به تاثیرات فرکانس بالا دارند. در عوض این نوع کابل ها می توانند از انتقال سرعت بالاتر داده در مسافت طولانی تر در مقایسه با کابل های افشان پشتیبانی کنند. اما قطرهای بزرگ سیم نیز منجر به مضراتی می شوند. هرچه هسته بزرگتر باشد، کابل از انعطاف پذیری کمتری برخوردار خواهد بود. اگر کابل ها خم شده باشند، به احتمال زیاد خراب می شوند یا بر عملکرد شبکه تأثیر می گذارند.


استفاده از کابل های مفتولی اغلب در موارد زیر پیشنهاد می شود:


کابل کشی مسیر اصلی: کابل کشی مفتولی برای مسیرهای اصلی توزیع شده، ایده آل است. همچنین مناسب برای کابل کشی بین ساختمان ها یا داخل ساختمان، فضاهایی مانند تأسیسات ورودی، اتاق تجهیزات و کمد های ارتباطات از راه دور است زیرا کابل کشی مسیر اصلی از رسانه انتقال، اتصالات متقابل اصلی و واسطه و خاتمه در این مکان ها تشکیل شده است.
فضای باز یا ناهموار: در شرایطی که کابل در برابر عناصر خورنده، وضعیت نامساعد آب و هوا یا حرکت مکرر قرار می گیرد. برعکس، کابل رشته ای یا افشان در کاربردهای پیچیده مانند وسایل الکترونیکی و برد مدارها، اتصال اجزای الکترونیکی و … که تحت خمش یا پیچ خوردگی قرار می گیرند، گزینه بهتری برای این نوع کاربردها می باشد.
شرایط مالی: کابل های مفتولی غالباً مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به دلیل هزینه ارزان تر تولید، معمولاً از کابل های افشان یا رشته ای مقرون به صرفه تر هستند.
دوام: این نوع کابل ها در برابر آسیب بسیار مقاوم تر هستند و ساخت آن بسیار ساده است. رشته های ضخیم کابل، در برابر عوامل خارجی دارای مقاومت بالاتری هستند و تولید آن بسیار آسان است. کابل های مفتولی نیز نسبت به کابل های افشان از قطر بسیار کمتری برخوردار می باشند.
دسته بندی کابل ها

کابل مفتولی کات کابل
کابل مفتولی کات کابل


به طور کلی کابل ها از زوایای مختلف دارای دسته بندی های متفاوتی هستند که شرح مختصری از هر کدام آن ها می پردازیم.
• کابل‌های از نظر شکل هادی (شکل سطح مقطع) به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر دسته با حروف خاصی نمایش داده می‌شود؛ که هادی‌های گرد را با حرف (r) و هادی‌های مثلثی (سکتور) را با حرف (S) نمایش می‌دهند.
• کابل‌ها از نظر تعداد رشته در نوع تک رشته (مفتولی) و افشان یا چند رشته وجود دارند که کابل‌های چند رشته را با (m) و با حرف (e) نمایش می‌دهند.
• کابل‌ها از نظر کاربرد به دو دسته‌ی کابل‌های مسلح که برای تحمل ضربه ها، فشار، نفوذ رطوبت و سایر عوامل دارای محافظ اند و دیگر کابل‌های غیر مسلح که فاقد محافظ اند تقسیم می کنند.
• عایق کابل: متناسب با نوع مصرف عایق کابل از مواد مختلف ساخته می‌شود. این مواد عبارتند از:
 کاغذ‌های آغشته به روغن‌های مخصوص
 مواد لاستیکی
 PVC
• در کابل‌ها به دلیل اینکه چندین سیم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند این امکان وجود دارد که سیم ‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته شود به همین دلیل عایق سیم ‌ها را در رنگ ‌های متفاوت تولید می‌کنند؛ که این رنگ بندی نیز خود از استانداردی که در این زمینه وجود دارد تبعیت می‌کند.


تقسیم بندی هادی های کابل ها


هادی های مسی و آلومینیومی کابل ها را به صورت زیر تقسیم بندی می کنند:
 هادی های تک مفتولی
 هادی های گرد تابیده منظم
 هادی های انعطاف پذیر ( افشان)
 هادی های فشرده گرد تابیده منظم
 هادی های فشرده سکتورتابیده منظم
تقسیم بندی کابل ها از نظر ساختمان دورنی
کابل پروتودور: زمانی که در کارخانه ها و شبکه های مختلف نیاز به کابلی برای انتقال و توزیع انرژی الکتریسیته تا 1 کیلو وات باشد از کابل پروتودور استفاده می شود.
کابل دریایی: این کابل نوعی از کابل پروتودور است که برای انتقال انرژی برق تا 10 کیلو وات از بستر رودخانه ها و دریاها استفاده می شود.
کابل با عایق پلاستیکی: هرچند که امروزه این نوع کابل تولید نمی شود اما کاربرد آن در کشش ها بود.
کابل با عایق کاغذی: کابل با عایق کاغذی در ساختمان سازی و شبکه های استفاده های زیادی دارد.
کابل با غلاف سربی: این نوع کابل نیز دارای کاربردهای زیادی است که مهم ترین آنها در پمپ بنزین ها، تصفیه خانه ها و مناطق ذخیره نفت است.
کابل با عایق آلومینیوم: زمانی که به کابلی برای انتقال انرژی از طریق زمین است، کابل با عایق آلومینیوم بهترین انتخاب است.

لیست قیمت کابل مفتولی


امروزه با توجه به نیاز روز افزون کاربران در خصوص اناوع کابل ها جهت اجرای پروژه های ساختمانی خود، سایر تخصصی تهران برق با در نظرگیری رفاه حال مشتریان خود، این توانایی را ایجاد کرده است که یکی از تامین کنندگان این حوزه قرار گیرد. در حال حاضر خرید انواع کابل توسط شما عزیزان برای کاربری های متفاوت با برند های مطرح و به نام داخلی مانند کات کابل، خراسان و آرین ابهر امکان پذیر می باشد. فروش کابل مفتولی، کابل افشان، کابل شبکه، کابل تلفن و … یکی از مسئولیت های در نظر گرفته شده توسط فروشگاه آنلاین تهران برق می باشد. با مراجعه به بخش سیم و کابل در دسته بندی های موجود در سایت به راحتی می توانید خرید خود را انجام دهید. همچنین در صورت وجود هرگونه سوال با کارشناسان مربوط به آن بخش تماس حاصل فرمایید تا از صحت اطلاعات خرید خود اطمینان خاطر یابید.

لیست محصولات کابل مفتول تهران برق

مشاهده سایر مقالات فروشگاه اینترنتی تهران برق

Rate this post
آخرین مقالات