تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

کلید محافظ جان هیوندای

شرکت هیوندای الکتریک دارای خانواده ای وسیع از رنج های متفاوت محصولات مختلف می باشد که برخی از این محصولات عبارتند از:
کلید محافط جان هیوندای
کنتاکتور هیوندای
بی متال هیوندای
کلید اتوماتیک کامپکت اتوماتیک هیوندای
کلید میتیاتوری هیوندای
تمامی محصولاتی که در بالا یاد شده است به علت کیفیت بالا از برند نامدار هیوندای، با اطمینان از تجهیزات الکتریکی شما محافظت می کنند و همچنین هر کدام از رده محصولات خود شامل انواع مختلفی نیز هستند.
خرید کلید محافظ جان هیوندای یکی دیگر از محصولات پر کاربرد و پر فروش الکتریکی و محافظتی ست که می توانید با مراجعه به فروشگاه تخصصی اینترنتی تهران برق و اطلاع از لیست قیمت و فروش انواع کلیدهای محافظ جان هیوندای بهره مند شوید.

کلید محافظ جان هیوندای

کلید محافظ جان هیوندای نوعی کلید می باشد که با مقایسه اختلاف بین جریان رفت و جریان برگشت، در صورت وجود اختلاف بین جریان رفت با جریان برگشت مدار را قطع می کند. در واقع کلید محافظ جان RCCB مخففRESIDUAL CURRENT CIRCUIT BREAKER یا RCD شناخته می شود. در حالت عادی مدارهای الکتریکی، جریان رفت با جریان برگشت برابر است، اما اگر به هر دلیلی جریان بین سیم فاز و نول (در مدارهای تک فاز) اختلاف داشته باشد کلید محافظ جان عمل خواهد کرد. وجود این اختلاف ممکن است بر اثر اتصال بدنه یکی از دستگاه‌ های الکتریکی باشد که در آن جریان الکتریکی به جای برگشتن از راه سیم نول از راه زمین به منبع برمی‌گردد که اصطلاحاً می‌گویند جریان نشت پیدا کرده است. این دستگاه جریان ‌های نشتی کوچکی را که توسط فیوز شناسایی نمی‌شوند اما می‌توانند زمینه‌ساز آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی شوند شناسایی و مدار را در چند دهم یا صدم ثانیه قطع می‌کند. جریان نشتی ممکن است از راه بدن فردی که با زمین تماس دارد و تصادفاً دستش با قسمت برقدار مدار تماس پیداکرده است به وجود آید، کلیدهای محافظ جان به گونه‌ای طراحی می‌شوند که پیش از آسیب‌ رسیدن به فرد (معمولاً 30 میلی آمپر) مدار را قطع می‌کنند. البته حساسیت تمام محافظ جان‌ها 30 میلی آمپر نیست و محافظ جان‌هایی در بازار هست که روی 10 و 20 و 100 و 300 و…. میلی آمپر هم عمل می کنند، ولی مقررات ملی برق ساختمان، محافظ جان‌ 30 میلی آمپر را پیشنهاد می کند. این کلیدها برای قطع مدار در برابر اضافه ‌بار و اتصال‌کوتاه طراحی نشده‌ اند. گونه دیگری از این کلید ها که افزون بر جریان نشتی به اضافه ‌بار هم واکنش نشان می‌دهند کلید محافظ جان ترکیبی (RCBO) نامیده می شوند. در برخی موارد از کلیدهای RCD ممکن است برای اشاره به کلید های RCCB و RCBO به کار رود اما نباید آن‌ها را با کلیدهای ELCB که به ولتاژهای سرگردان حساس هستند، اشتباه گرفت. این کلید با وجود اتصال به زمین ((ارت)) کاربرد بهتری دارد.
کلید های محافظ جان هیوندای با مدل های Hyundai HiRC، HiRO و HiRDبه طور عمده برای محافظت در برابر جریان نشت زمین استفاده می شوند. این نوع کلیدها دارای مشخصه های زیر می باشند:
• جریان متناوب 50 / 60Hz
• ولتاژ نامی AC240V یا AC415V
• جریان نامی 1 تا 125A
• ساختار محدود کننده جریان
• مواد با کیفیت بالا در برابر آتش سوزی، افزایش درجه حرارت بالا و شوک
• دارای نشانگر خاموش / روشن
• اتصال دو ترمینال توسط کابل یا باس بار
با تشخیص جریان باقی مانده، در صورت وقوع خطای زمین (ارت) بین فاز و زمین یا نول و زمین، این نوع کلیدها به طور خودکار مدار را باز می کنند و با جریان باقی مانده ZCT مقایشه می نماید. نوع HiRO و HiRD ترکیبی از دستگاه RCCB و کلید قطع کننده مینیاتوری (MCB) می باشد، همچنین از اضافه بار و اتصال کوتاه و نشت زمین محافظت می کنند. همه محصولات مطابق با استاندارد IEC / EN هستند و می توانند در صنعت، تجارت، ساختمان های مرتفع، خانگی و سایر تاسیسات مشابه کاربرد داشته باشند.

خواندن این مقاله به شما توصیه میشود :
کلید محافظ جان چیست ؟
کلید محافظ جان هیوندای

انواع کلیدهای محافظ جان هیوندای

کلیدهای محافظ حان موجود در بازار کنونی دو پل (در صورت اتصال منبع تغذیه تک فاز استفاده می شود که فقط یک سیم فاز و نول دارد.) و چهار پل (در صورت اتصال سه فاز از منبع استفاده می شود.) هستند که یکی از ویژگی ها بارز آن ها سرعت عملکرد بالای آن هاست. نوع دیگری از این کلیدها RCB می باشند که خود از لحاظ حساسیت و تیپ به سه دسته تقسیم می شوند:
1) حساسیت بالا (HS) که قادر است جان انسان را نجات دهد.
2) حساسیت متوسط (MS) که برای پیش گیری از آتش سوزی استفاده می‌شود.
3) همچنین حساسیت کم (LS) که برای نجات اموال و تجهیزات استفاده می‌شود.

انواع تیپ های کلیدهای محافظ جان هیوندای

تیپ A: این تیپ از کلید محافظ جان قادر خواهد بود که شکل موج AC و DC پالسی را به دقت تشخیص دهد و ولتاژ کاری آن بین ۲۰۰-۴۰۰ ولت است.
تیپ : AC این تیپ که با شکل موج AC است قادر خواهد بود ولتاژ کاری بین ۲۰۰-۴۰۰ولت را به خوبی تشخیص دهد.
تیپ B: این تیپ که با شکل موج AC و DC است، قادر خواهد بود ولتاژ کاری بین ۲۰۰-۴۰۰ولت را به راحتی تشخیص دهد.

مزایای کلیدهای محافظ جان هیوندای

• محافظت در برابر خطای زمین و همچنین هر جریان نشتی
• با عبور از حساسیت تنظیم شده، به طور خودکار مدار را قطع می کند
• محافظت در برابر نوسان ولتاژ را شامل می شود زیرا این کلید شامل تجهیزی می شود که مانند دستگاه تصفیه عمل می نماید که از سطح ولتاژ گذرا محافظت می کند.
تفاوت بین RCBO و RCCB هیوندای
RCCB و RCBO هر دو کلیدهای محافظ جان هستند. عملکرد این کلیدها بدین شکل است که با نظارت بر اختلاف جریان در فاز و نول حاصل می شود. در یک مدار سالم، جریان فاز برابر است با جریان برگشت در نول. کلیدهای RCCB می توانند در برابر شوک های برقی، خطاهای زمین و جریان های باقیمانده محافظت کنند. کلیدهای RCBO می توانند هر کاری را انجام دهند که RCCB می تواند انجام دهد و علاوه بر آن می تواند یک مدار را از اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کند. RCBO ها اساساً ترکیبی از RCCB و MCB / MCCB هستند. بنابراین می تواند در برابر اضافه بار و مدارهای کوتاه نیز محافظت کند.

لیست قیمت کلیدهای محافظ جان هیوندای

در حال حاضر فروشگاه آنلاین و اینترنتی تخصصی تهران برق با بیش از 15 سال سابقه در زمینه های تخصصی برق و تجهیزات الکتریکی، به همراه کارشناسان ماهر خود راهنمای کامل جهت خرید کلیدهای محافط جان می باشد. با مراجعه به سایت تخصصی تهران برق، در بخش جستجو می توانید تمامی تجهیزات الکتریکی که هم اکنون در دسترس می باشد را ملاحظه فرموده و خریداری نمایید. همچنین لیست قیمت کلیدهای محافظ جان هیوندای در دسته بندی کلیدها ذکر شده است و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش این فروشگاه از طریق صفحه ی تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

لیست محصولات کلید محافط جان تهران برق

Rate this post
آخرین مقالات