تهران برق مرجع خرید تجهیزات برق روشنایی, برق صنعتی

تعویض کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری تهران برق

تعویض کلید مینیاتوری یکی از اساسی ترین بخش یک سیستم الکتریکال مجتمع ها (ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و …) می باشند و همان طور که می دانید کلمه MCB اختصار یافته عبارت  Miniature Circuit Breakerمی باشد. در سیستم های الکتریکال هر ساختمان کلیدهای مینیاتوری از بروز هرگونه اتصال کوتاه و اضافه بار جلوگیری می کنند. در واقع به شکلی می توان گفت اگر کلیدهای مینیاتوری یا همان MCBها نصب نشوند، آن ساختمان در معرض خطر آتش سوزی و شوک الکتریکی خواهند بود.

فروش کلید مینیاتوری

چگونه زمان تعویض کلید مینیاتوری را تشخیص بدهیم؟

با توجه به توضیح مختصری از عملکرد و وظیفه کلید مینیاتوری لازم است که در مورد زمان تعویض آن هم توضیحی بدهیم. شاخص هایی را که در ادامه توضیح می دهیم حتماً به خاطر بسپارید تا به محض رو به رو شدن با آن ها بتوانید عملیات لازم را انجام دهید و جهت قیمت کلید مینیاتوری به سایت تهران برق مراجعه نمایید.

 چگونه می توان MCB معیوب را تشخیص داد؟

کلیدهای مینیاتوری بعد از استفاده طولانی مدت و زیر بار بودن دائم، به سمت خرابی می روند و فرسوده می گردند. همچنین اگر بیش از 10 ساال از سرویس و نگهداری سیستم شما می گذرد امکان خرابی کلید مینیاتوری وجود دارد. در چنین مواقعی جایگزینی MCBهای معیوب با کلیدهای جدید امری ضروری و حیاتی می باشد. در زیر به برخی از علایم جهت شناسایی کلید معیوب و تعویض آن اشاره می نماییم.

  • قطع شدن سریع کلید MCB

در صورتی که هر بار ساده ای به آسانی باعث قطع شدن MCB گردد، نشان دهنده معیوب بودن کلید مینیاتوری می باشد. البته باز هم ممکن است دلایلی دیگری باعث قطع شدن کلید مینیاتوری بشود. اما متوقف شدن مکرر این کلیدها بدون هیچ دلیلی یا زیر بار نرمال، نشانگر یک سوئیچ معیوب می باشد. در این حالت می بایست فوراً جهت جایگزین کردن کلید MCB اقدام نمایید. به طور کلی و جدا از معیوب بودن کلید مینیاتوری، دو علت اصلی قطع شدن کلیدی مینیاتوری اتصال کوتاه و اضافه بار بیش از حد می باشد.

  • کلید با اضافه بار بیش از حد

معمولاً کلیدها جریان برق را به سمت منبع تغذیه سوق می دهند. اما گاهی اوقات، قطع کننده های مدار یا همان کلیدهای مینیاتوری بیش از حد زیر بار رفته اند. این امر باعث قطع شدن یا گرم شدن ناگهانی MCB می شود. این مورد نشانه خوبی برای هیچ نوع کاربری از ساختمان های مجهز به تاسیسات برقی نمی باشد. اگر کلید کار شده در سیستم تاسیسات الکتریکال، نمی تواند منبع برق مجموعه یا مجتمع را به خوبی تنظیم نماید، به این معنی می باشد که فضای شما مستعد اضافه بار و اتصال کوتاه می باشد. بنابراین، می بایست هر کلیدی که تحت اضافه بار می باشد را شناسایی و بلافاصله آن را تعویض کنید. اگر چنین کلیدهایی را نادیده بگیرید، ممکن است آن ها خیلی زود موجب آتش سوزی در آن محل گردند.

  • تغییر ظاهر فیزیکی بدنه کلید منیاتوری (MCB)

بدنه کلید مینیاتوری را لمس کنید، اگر دمای بدنه قطع کننده مدار بیش از حد گرم شده بود، بوی سوختن از آن احساس کردید و یا آسیب دیدگی فیزیکی مانند مواد سیاه و سوختگی مشاهده کردید فوراً اقدام به تعویض آن نمایید، در ضمن جهت فروش کلید مینیاتوری میتوانید با تهران برق تماس بگیرید.

  • اشتباه در تولید کارخانه ای

امکان این که در دنیا همه چیز درست و بدون اشباه باشد وجود ندارد و به عبارتی می توان گفت هیچ چیز در این جهان کامل نیست. در تمام محصولات تولید شده در جهان مسائل جزیی وجود دارد. بنابراین، فرض کردن این که یک کلید MCB می تواند معیوب باشد و در تولید آن در کارخانه مشکلاتی جزیی به وجود آمده باشد امری آسان و ممکن است. مشکلات کوچک در تولید باعث ایجاد MCB معیوب می شود. MCB معیوب تمایل زیادی به گرم شدن دارد و ممکن است به درستی کار نکند و یا حتی چندین بار بی دلیل قطع شود. علائم ممکن است متفاوت باشند، اما این نشان دهنده معیوب بودن کلید مینیاتوری می باشد. در این مواقع بهتر است یک خرید کلید مینیاتوری نو و جدید را با  کلید  معیوب جایگزین نمایید.

قیمت کلید مینیاتوری

این را به یاد داشته باشید که صرف نظر از هر گونه ریسک و احتمالات که مربوط به برق می باشد، می تواند حادثه آفرین باشد. چون به طور معمول مردم از پیچیدگی و ساختار موجود در سیستم توزیع برق بی اطلاع هستند. یادآوری این موضوع می تواند راهنمایی زیادی برای کاربران این تجهیز باشد که الزاماً در این مواقع همه کلیدها معیوب نیستند. شما می توانید به وسیله یک مولتی متر ولتاژ و جریان کلیدی مینیاتوری را اندازه گیری کرده و پس از تست و بررسی لازم، اقدام به تعویض و جایگزینی آن نمایید.

کلید مینیاتوری تهران برق

اگر مطمئن نیستید که چه عواملی باعث تعویض کلید قطع کننده مدار سیستم تاسیسات برقی ساختمان شما می شود و قادر به تشخیص دقیق مشکل نیستید، بهتر است برای کمک با متخصصان و کارشناسان ماهر مجموعه تهران برق تماس حاصل فرمایید. با ارائه اطلاعات و پیشامدهای رخ داده برای کلید مینیاتوری ساختمان خود به کارشناسان ما، از راهنمایی های لازم برخوردار شوید و در صورت نیاز به تهیه هر نوع ازاین کلیدهای قطع کننده مدار می توانید آن را فروشگاه آنلاین و اینترنتی تهران برق خریداری نمایید. همچنین در صورت نیاز، نفرات فنی و اجرایی مجموعه ما نیز، طریقه نصب و یا تعویض این کلیدها را به شما آموزش و ارائه خواهند داد.

سوالات متداول

  • کلید مینیاتوری را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه اینترنتی تهران برق تأمین کننده انواع تجهیزات و لوازم الکتریکی از جمله کلید مینیاتوری می باشد که جهت تهیه و تعبیه کلیدهای مینیاتوری می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان این مجموعه و یا خرید آنلاین از این سایت تخصصی، خریدی ایمن و مطمئن را تجربه کنید.

  • برندهای مرسوم کلیدهای مینیاتوری چیست؟

برترین برندهای این رده محصول به راحتی در سایت تهران برق قابل تأمین می باشد که به برخی از آن ها اشاره می نماییم:

– کلید مینیاتوری چانت CHNT

– کلید مینیاتوری LS

– کلید مینیاتوری اشنایدر Schneider

– کلید مینیاتوری پارس شعاع توس

– کلید مینیاتوری هیوندایی HYUNDAI

  • نشانه های معیوب بودن کلید مینیاتوری چیست؟

– ریست نشدن کلید منیاتوری

– بوی سوختگی از کلید مینیاتوری

– قطع شدن مداوم کلید MCB

– علائم سوختگی و سیاه شدن روی بدنه کلید

 

 

 

 

 

 

 

Rate this post
آخرین مقالات